دوره آنلاین آموزش پایتون - آکادمی فناوران شهاب
۱۴۰۰-۰۱-۱۶

درباره دوره:

مدت زمان این دوره با توجه به اینکه داوطلبان مبتدی میباشند و فرض بر این گرفته شده که هیچ تجربه ای در برنامه نویسی ندارند 98 جلسه در نظر گرفته می شود.

این مدت می تواند با توجه به یادگیری داوطلبان کمتر و یا بیشتر شود که در آخر داوطلب با مفهوم برنامه نویسی به طور کامل آشنا و از لحاظ ذهنی آمادهی یادگیری هر زبان دیگری از جمله زبان های مورد توجه و به روز می گردد.

با توجه به این که برنامه نویسی به مانند یک نیاز از لحاظ سواد رسانه ای در دنیا شده است نیاز به فقط آشنایی با آن حتی به شدت احساس می شود.

نکته: از داوطلبان درخواست می شود که زبان خود را در سطح کلمات و سرچ کردن قوی کنند.

 

دوره آموزش پایتون آکادمی شهاب

 

چرا پایتون؟:

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی و Open Source است که می تواند برای بسیاری از برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد .
این زبان به دلیل قابلیت خوانایی بسیار بالا و طراحی ساختاری سایر عناصرش انتخاب بسیار مناسبی برای شروع و ورود به دنیای برنامه نویسی میباشد .
اما اشتباه نکنید !!!
Python محدود به استفاده های پایه نمی شود و در اصل، در عین سادگی، یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی دنیا محسوب و در بسیاری از نرم افزارهای بزرگ و پیچیده استفاده شده که در نهایت باعث افزایش قدرت و تسریع عملکرد آنها شده است .
از این زبان به دلیل قدرت بالا و سادگی کار با آن، در زمینه های بسیاری استفاده می شود. سایت های بزرگی همچون YouTube ، Instagram ، Reddit و ... برای افزایش قدرت در Back-End از این زبان استفاده می کنند. از Python می توانید در تمام زمینه هایی همچون Desktop ، هوش مصنوعی ، Data Science ، script نویسی و ... استفاده کنید .
پایتون یک زبان تفسیری است، به این معنی که برنامه های نوشته شده در پایتون نیازی به Compile برای اجرا ندارند و همین موضوع باعث افزایش قدرت و عملکرد نرم افزارهای نوشته شده با این زبان می شود.
ما قصد داریم یک مسیر آموزشی مناسب برای یادگیری این زبان قدرتمند را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.
در آخر این دوره داوطلب با مفهوم برنامه نویسی و کاربردهای آن و همچنین طریقه یادگیری زبان برنامه نویسی را فرا می گیرد و مفهوم این حوزه را در قالبهای الگوریتم و فلوچارت و توابع و برنامه ها برای خود جای می دهد تا مسیری را در راستای آغاز زبان های دیگر نیز آغاز کند.
دستورات زبان پایتون به جای آنکه صفر و یک های پیچیده باشند، مانند کلمات انگلیسی خوانده می شوند و این یعنی زبان پایتون برای کودکان گزینه مناسبی خواهد بود و فراگیری پایتون برای کودکان و نوجوانان نیاز به تجربیات پیشین و زیاد در حوزه برنامه نویسی ندارد .
چرا پایتون برای کودکان و نوجوانان گزینه مناسبی محسوب می شود؟
قواعدی که چگونگی نوشتن کد را در پایتون تعیین می کنند در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویسی نسبتا ساده هستند. این موضوع موجب می شود تا پایتون برای کودکان و نوجوانان به سادگی قابل فهم باشد؛ حتی اگر هیچ تجربه برنامه نویسی قبلی نداشته باشند. دیگر ویژگی خوب و قابل توجهی که سبب شده تا پایتون برای کودکان گزینهای مناسب باشد، طیف وسیع کتابخانه هایی است که میتوان آنها را در هنگام نیاز به یک ویژگی خاص وارد (Import) کرد.

 

 

جهت ثبت نام در این دوره از طریق نرم افزار واتس آپ به شماره زیر پیام دهید:

09103846712